Internet ratunkiem w kryzysie

W Stanach Zjednoczonych branża, która niesłychanie rozwinęła się w ostatnich latach to branża interaktywna. Jest ona odpowiedzialna za około dwa procent krajowego produktu brutto.

Ci, którzy generują zarobki w tej branży, wiedzą, że łączna suma, jaką można wypuścić na rynek w tej branży to około 300 mld dolarów. Ta suma stanowi około 2,1 % produktu krajowego brutto.

Takie dane pochodzą z badań, które opracowali naukowcy Harvard Business School na zlecenie IAB. Badanie miało na celu sprawdzenie, na jak wielką skalę sięgają macki biznesu interaktywnego. Badania nazywały się: „Economic Value of the Advertising-Supported Internet Ecosystem”.

Badania pokazały, jak bardzo rozpowszechniona jest reklama internetowa w skali gospodarki całego kraju Stanów Zjednoczonych. Okazało się, że wpływ jaki ma reklama internetowa na amerykańską gospodarkę jest niebagatelny. Dotąd naukowcy nie interesowali się tym, jaki wpływ ma istnienie i działalność firm z branży interaktywnej na życie społeczne oraz na gospodarczy rynek amerykański. Dane te biorą się z podliczenia, ile wynoszą zarobki osób bezpośrednio związanych z reklamą w internecie.

W reklamie internetowej i jej pochodnych pracuje około 1,2 mln Amerykanów. Amerykanie ci zarabiają trochę więcej niż każdy przeciętny Amerykanin z ich kraju. Poza tymi danymi należy także wspomnieć o ludziach, którzy są związani z branżą reklamy internetowej w sposób pośredni, a tych jest niespełna 3,1 mln. Tak wielu Amerykanów dostało prace dzięki sprzedawaniu i reklamowaniu czegoś w internecie. Internet ma wielką silę oddziaływania nie tylko na wyrabiany produkt krajowy brutto i na gospodarkę Stanów Zjednoczonych, ale także na gospodarkę w innych jej obliczach. Na przykład internet przynosił stabilizację w czasach kryzysu wielu filarom ekonomicznym. Internet poza tym tworzy szansę rozwoju a także innowacyjność.

Dzięki internetowi można mówić o wzroście wydajności pracy, jaki on zapewnia. Internet sprawia, że wzrasta konkurencyjność potrzebna w strefie handlu. Internet sprawia, ze zużywamy mniej papieru, jest bardziej ekologicznie. Poza tym internet generuje takie pozytywne zachowania społeczne jak uelastycznienie zatrudnienia, obniżenie kosztów edukacji, a także łatwość uzyskania informacji, która jest cennym produktem.