Reklama internetowa

Reklama w internecie zajmuje coraz większą pozycję na rynku. Tradycyjna reklama z mediów zostaje przeniesiona do Internetu. Takie wnioski można wynieść po badaniach „Client-Agency Economic Outlook Survey”, które zostały wydane przez Reardson Smith Whittaker. Tak samo jest w Polsce, na rynku reklamy.

Kryzys, jaki ostatnio rozszalał się na całym świecie, dotknął także odczuwalnie rynek reklamy. Amerykańskie agencje reklamy w zdecydowanej większości (87%) przyznają, że kryzys odcisnął swoje negatywne piętno na ich kondycji finansowej. 7% natomiast twierdzi, że kryzys wspomógł ich sytuację. Jednak kryzys nie przyniósł pogorszenia w branży marketingu internetowego.

Reklamodawcy zwrócili się wraz z nastaniem kryzysu w stronę reklamy w Internecie. Marketingowcy zajmujący się internetowym stawiają teraz na pozycjonowanie stron, na funkcjonowanie serwisów o profilu społecznościowym, a także na reklamę w poczcie elektronicznej. Jednak kryzys wpłynął mimo wszystko na budżet przeznaczy nie tylko na reklamę tradycyjną, ale także na internetową. Jednakże stawia się najchętniej na serwisy społecznościowe w reklamowaniu skuteczny, ocenia się, że wzrosną budżety reklamowe w takich serwisach (21% badanych).

Osoby pytane w badaniu oceniają, że nakłady na reklamę w TV spadną w ciągu najbliższego roku. Podobnie ocenia się budżety dotyczącej reklamy w radio a także w prasie. 10% respondentów ocenia, że nakład na reklamę wysyłkową spadnie zdecydowanie, około 40% osób uważa jednocześnie że zdecydowanie spadnie. Sytuacja jednak nie zmieni się w stosunku do reklam przez telefony komórkowe a także bannery czy jeśli chodzi o tradycyjną reklamę w internecie. W Polsce takie szacunki powodują, że można dojść do pewnego wniosku dotyczącego stanu naszej gospodarki.

Dom mediowy KRG ujawnił, że w I kwartale 2021 roku ta część gospodarki, która dotyczy reklamy zmniejszyła się o około 160 mln złotych. Jest to jedna dziesiąta mniej niż rok temu. Jedynie reklama internetowa podniosła wyniki i tutaj wzrost sięgał 7%.